Tuesday, November 4, 2014

Tips Memilih Minyak Ikan Terbaik

Assalamualaikum Semua.

Ramai tanya saya Shaklee ni ada ke Minyak Ikan untuk kanak-kanak? Shaklee ni ada ke Omega-3? Haa ni nak bagi tau ni. Shaklee ada Omega Guard.

Sebelum cerita lebih tentang Omega Guard, saya nak share dulu Tips Memilih Minyak Ikan Terbaik. TIps ni saya dapat dari buku The Pocket Guide To Vitamins, Angela Downden

Antara Tips dia adalah:
 
  1. Periksa kandungan EPA/DHA- Jika anda kurang makan oily fish(cth: Tuna, mackerel, salmon) anda harus ambil supplement yang membekalkan lebih kurang 450mg EPA&DHA sehari.
  2. Mereka yang mempunyai penyakit jantung harus mengambil 1000mg EPA/DHA sehari
  3. Untuk melegakan sakit sendi atau rheumatoid arthritis anda perlu 3000mg EPA & DHA sehari.
  4. Wanita mengandung perlu mencari Minyak Ikan yang mengandungi EPA & DHA tetapi bebas Vitamin A 
MANFAAT UTAMA MINYAK IKAN
  • Asid Lemak - Omega-3 asid lemak penting tak dapat dihasilkan oleh badan. Omega-3 dari tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA & DHA secra berkesan oleh badan. Omega-3 mengimbangi hormon wanita yang menghadapi PMS dan membuatkan kulit licin kemerah-merahan.
  • Mencegah Penyakit Saluran Darah & Strok -  DHA & EPA boleh menentang thrombosis tekanan darah tinggi dan kepekatan darah, dna melincirkan saluran darah. Oleh itu, ia sangat effektif membantu mengealkan tekanan darah dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, mengawal masalah obesiti dan mengelakkan risiko penyakit jantung.
  • Membantu tumbesaran otak janin & Membantu perkembangan memori - DHA adalah nutrient utama otak, sistem saraf & retaqeina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. DHA meningkatkan keupayaan ingatan & pembelajaran, mencegah penyakit al-zheimer, memelihpgffara pengihatan dan pendengaran dan mencegah migraine. 1 hidangan Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak omega-3, EPA & DHA
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru. Mengawal sistem imun seperti membaiki alahan kulit, psiorasis, bronkitis, lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang
  • Menentang Kanser- Kajian menunjukkan, Omega-3 boleh menentang kanserparu-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga meningkatkan enterograstritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif. 
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi(arthritis) - Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mnecegah arthritis, memlihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effective.
  • Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan -  EPA & DHA berupaya menstabilkan emosi dan membantu perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, kebimbangan, insomnia, autism, knak-kanak hiperaktif dan penyakt schizophrenia.
Haaa... Banyakkan kelebihan Minyak Ikan ni. Meh kita tengok kelebihan Omega Guard Shaklee ni.
  • Diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, hearing, anchovies) di perairan negara Jepun. 
  • Omega Guard 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.
  • Merupakan Minyak Ikan palint tulen dunia yang mengandungi 7 spectrum asid lemak Omega 3 termasuk DHA, EPA, ALA dan banyak lagi.
November ni bulan promosi untuk Omega Guard ni. Jadi inilah peluang terbaik untuk anda mencuba minyak ikan terbaik ni.
 
Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan
Siti Hajjar Hassan
Shaklee Independent Distributor
1090868
+60182349882
hajjar07@gmail.com
https://www.facebook.com/HajjarHassan

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...