Saturday, September 27, 2014

Tidak Kurang 5 Hospital Dalam Tempoh 4 Tahun

Assalamualaikum semua..
Mentang-mentang hari tu baru kisah muntah darah, kerjanya update cerita hospital je. Hihihihi. Umum pun tahu yang balik dari Australia terus saya admit wad. Kali ni admit Hospital Ampang. Dah macam apa. Mana-mana hospital je dia masuk kan?Bila saya kira semula, banyaknya hospital saya masuk sejak kahwin.
2010: DnC -  Hospital Selayang
2010: Dehydration - Pusat Perubatan Damansara Damai
2011: Bersalin Insyirah - Hospital Bukit Mertajam
2012: Demam (Awal-awal suspek kanser) - Hospital Sultanah Fatimah, Muar
2012: Hodgkin Lymphoma - Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru
2013: Hodgkin Lymphoma - Hospital Pulau Pinang
2013: Stem Cell Collection - Hospital Ampang
2014: Esophageal Varices - Hospital Seberang Jaya
2014: Esophageal Varices - Hospital Ampang
Kalau tengok dalam senarai tu ada lebih kurang 8 hospital. Tapi, Pusat Perubatan Dansara Damai tu Klinik Pakar OnG Swasta. Cuma stay satu malam je untuk masuk air. Tapi, kos tu yang paling tinggi. Satu malam RM800. @_@ Korek duit bayar bil. hihu. Pengalaman sungguh. Lepas-lepas tu tahu bila kawan-kawan dehydrate masa mengandung cepat-cepat saya cadang mereka ke untuk masuk air sebab doctor masa tu kata dehydration masa mengandung boleh akibatkan keguguran. Nama doktor masa tu saya tak ingat. Apa yang saya tahu dia doctor pakar OnG hospital terkenal. Tapi dah tak ingat dah lah. Lama dahh.
So, apa point penting cerita ni? Hehe tak ada apa pun. Saja nak share dengan uols yang sepanjang hidup ni, punya banyaklah masuk hospital. Sampai dah rasa lali. Orang Utara kata 'mangli'. Wad kelas 1 ka, 2 ka, 3 ka semua dah rasa. Kalau Hospital Pulau Pinang tu, Doktor Pakar saya Doktor Goh Ai Sim dah tau dah. Kalau dia nak saya masuk wad, dia akan booking dulu Wad Kelas 1 untuk saya. Hihihihi.
Bila saya masuk wad, selalunya barang sayalah paling sikit. Dulu-dulu masuk wad beg besar macam nak tidur hotel. Sekarang masuk wad, beg sekolah tu pun dah cukup. Nanti saya share keperluan asas di dalam wad ye. *_* Jadinya, tak de lah uols macam berkampung dalam wad. (Dulu saya macam tu lah. Semua pon nak di bawa)

Tapi, bila dah masuk hospital banyak kali banyak saya belajar. Paling penting, kat hospital ni saya belajar parktikal solat orang sakit. Ilmu Solat Jama', Solat secara baring, duduk, atas katil semua saya parktik bila masuk wad ni. Ambil wudhu' cara orang sakit pon tak sama. 

Sebenarnya banyak dah suami saya kongsi dalam blog dia. Rasanya, nanti saya akan copy dan post di sini untuk uols baca ye. 

Eh, Subuh pun dah masuk. Nanti kita update lagi ye. Salam semua. 

Siti Hajjar Hassan
Shaklee Independent Distributor
1090868
+60182349882
hajjar07@gmail.com
https://www.facebook.com/HajjarHassan

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...