Wednesday, November 9, 2011

Entri Comeback!

Ha...Entri pun ada comeback? Iyalah setelah sekian lama blog ini menyepi. Adalah setahun kan? Akhirnya saya kembali mahu menulis. Agar apa yang berlaku dalam hidup ini boleh diabadikan lebih-lebih lagi perihal si kecil Insyirah.

Mungkin ada yang tertanya mengapa sunyi dan senyap selepas zaman kampus. Apatah lagi setelah berkahwin. Maka mungkin ada yang beranggapan saya dilanda sindrom futur. Seorang gadis yang dulunya lincah kesana-kemari. memecut laju WDE dan juga JJW tiba-tiba hilang tanpa berita. Nantilah sedikit-sedikit akan dicerita kepada semua apa jadinya kepada Siti Hajjar Hassan sepanjang 9 bulan dia di Kuala Lumpur.

Kini, saya kembali ke Pulau Pinang. Mengikut suami yang ingin menabur budinya di sini. Moga diganjari Ilahi niatnya itu. Saya?? Tiada apa yang saya lakukan. Hanya menjadi pemudah cara untuk suami saya melakukan tugasnya. Saya juga berharap jasa sekecil itu tetap dikira oleh Allah.

Rindu? Tipulah kalau saya tak rindu pada usrah, rindu untuk menatap wajah sahabat, rindu pada kerja-kerja islami, atau selalu kita sebut perjuangan. Saya harap apa yang saya lakukan selama ini masih dikira satu amal islami. Dan saya juga sentiasa berdoa agar Allah kekalkan saya dan keluarga dalam landasan perjuangan ini. Saya juga sedang belajar untuk redha apabila tidak berpeluang ke program. Kerna dahulunya saya sentiasa ada program-program menarik.

Tapi, hidup itu penuh dengan perjuangankan? Kalau di kampus dulu kisahnya kepada perjuangan mahasiswa. Kini, saya adalah Ibu yang BERJUANG untuk menyusukan anaknya sehingga 2tahun. Mungkin ada yang memandang sinis perjuangan ini. Tapi, percayalah ramai yang tersungkur dipertengahan dan mungkin langsung gagal sepenuhnya. (Ya, Allah moga aku terus kuat dan tabah). Nampak poyokan??

Saya juga harus berjuang untuk mendiidik Insyirah. Banyak impian kami sandarkan pada Insyirah. Nak Insyirah jadi itulah inilah. Namun, semuanya tidak akan tercapai andainya kami tidak mendidik dia dengan cara yang betul. Melihatkan anak-anak hari ini begitu pesat perkembangannya membuatkan kami perlu bersedia lebih awal unutk menghadapi Insyirah yang semakin besar.

Sedang mencari ruang dan peluang untuk menabur bakti di Pulau Pinang. Moga Allah permudahkan urusan kami. Amiin.
Owh ya, saya juga sedang berjuang untuk menulis dalam Bahasa Melayu penuh. Bukan lagi bahasa rojak.

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...