Wednesday, April 16, 2014

SHAKLEE: Ostematrix

Assalamualikum.

Kali ni saya nak kongsi tentang pil kalsium Shaklee. OsteMatrix! Sebenarnya, baru je makan ni. Masa tu kat kampung asyik kena kejang kaki. Then, mintaklah kat mak OsteMatrix dia tu. Alhamdulillah, malam tu tidur tak kena kejang kaki dah. Then, di kala sibuk-sibuk promo ESP tu, belilah satu OsteMatrix hadiah buat diri since saya pun semakin kurang minum susu.

Pernah sehari terlupa makan OsteMatrix, lepas tu bila tidur mulalah kesakitan kena simpul biawak ni kan. Sejak tu, saya tak pernah lupa makan OsteMatrix setiap malam. Paling best, bangun pagi cergas je. Lepas tu, urusan lepas hajat pagi-pagi pun lancar je.... hihihihihi.

Meh kita tengok tanda-tanda kurang kalsium.



Cuba tengok jap kat diri. Ada tak tanda-tanda tu. Kalau ada, bolehlah cari sesuatu untuk tambah kalsium dalam badan tu. Setiap orang lelaki atau perempuan dewasa memerlukan 1000-1200mg kalsium setiap hari. Kalau satu gelas susu tu adalah dalam lebih kurang 200mg. Jadi, kita perlukan dalam lebih 5 gelas susu sehari. Kalau tak mau susu, boleh ambil brokoli, badam atau produk tenusu.Pastikan anda ambil cukup kalsiu setiap hari.

Sumber: http://www.raw-milk-facts.com/calcium.html

"OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan"
Saya pilih Ostematrix sebab bukan setiap hari saya dapat makanan tinggi kalsium. Jadinya, OsteMatrix membantu saya untuk melengkapkan pengmbilan kalsium setiap hari. Tambahan OsteMatrix Shaklee ada Vitamin D. Vitamin D ni fungsi dia membantu penyerapan Kalsium. 


Selamat Malam. Assalamualaikum.

Siti Hajjar Hassan
Shaklee Independent Distributor
1090868


No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...