Friday, May 2, 2014

Dunia Hanya Pinjaman

Untuk menulis 'lama dah tak menulis di blog ni' terasa macam too mainstream. Hakikatnya memang pon. Dulu, blog ni tempat meluah rasa. Tapi entah sejak bila menjadi perahsia.

Ingat kisah kakak naqibah saya yang meninggal? Setiap hari saya termenung. Saya ni dua tahun sakit. Tapi Kak Nana yang sihat pergi dulu. Sekelip mata dia hilang. Teringat masa ayah meninggal dulu. Petang masih telefon saya bertanya khabar. Tau-tau tengah malam dapat berita ayah dah tak ada.

Perasaan ditinggal orang tersayang ni pedih sangat. Tapi Abang Awe sangat kuat. Sangat tabah. Pemergian Kak Nana merupakan peringatan buatku bila-bila masa Allah boleh menjemput kita. Menjemput orang yang kita sayang. Dunia ni semuanya pinjaman. 

Saya sakit selama dua tahun. Tapi, Allah masih beri pinjam nyawa ini. Hanya sedukit nikmat sihat yang Allah tarik. Sikit sangat. Sebab saya masih ada semua pancaindera dan anggota badan yang sempurna. Maka, saya malu untuk berkeluh kesah. Allah masih pinjamkan usia untuk saya. Maka, saya malu untuk habiskan ia dengan sesuatu yang sia-sia.

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...