Thursday, April 11, 2013

Jar..ooo..Jar

Tajuk tu comel kan? Haa...Insyirah panggil saya 'Aja...' kadang kadang panggil 'Jar...ooo jar'. Sekali sekala ja panggil 'Ibu'. Insyirah dah 1 tahun 10 bulan. Sekejap masa berlalu. Tapi kadang kadang je dia panggil saya Ibu.

Rasanya perkataan pertama Insyirah adalah Ayah. Ayah dia suka la tu. Bila saya sakit, Insyirah di jaga oleh mak saya. Jadi Insyirah boleh panggil adik istimewa saya. Siap marah lagi. Pagi pagi pergi depan pintu bilik air. "Taza... hiii hish". Comel je. Gambar? mana ada. tersimpan dalam memori kami je. Pernah satu hari Insyirah mengigau marah Mumtazah. Comel je...

Masa berlalu. Bila sesi kimo saya dah habis. Saya kembali ke Penang. Insyirah panggil saya kakak/aja/jar.. mula mula sedih dan rasa macam seorang ibu yang tak pandai ajar anak. Bila saya mengadu dengan suami dia cakap Insyirah kecil lagi. Perlahan lahan ajar dia. lagipun bukan sekejap saya tinggalkan dia. Waktu dia baru hendak pandai cakap saya keluar masuk wad. Pernah sebulan duduk di wad. Sesi kimoterapi dalam 6 bulan. Sepanjang sesi kimoterapi Insyirah lebih banyak dijaga oleh emak saya. Sebab saya lebih banyak baring.


Alhamdulillah, akhir akhir ini dah kurang dengar Insyirah panggil saya Aja. Lagi seronok sebab nampaknya dia sangat manja. Kalau nak tidur mesti kena ada saya. Yeay! satu kenikmatan. Kalau nak tidur dia akan cakap.
"Ibu, susu" lepas tu
"Ibu jom bum. Bilek"
kalau saya lambat dia terus merengek panggil ibu. Tengoklah muka dia tu. Geram kan. 


Owh..awak curi buah epal ibu eh?

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...