Monday, April 8, 2013

Jelajah Perpustakaan Awam Di Jusco Bandar Perda

Tajuk macam tajuk lawatan Cik Kiah. Tak pun macam tajuk Jelajah DS Najib. Hehehe. Saya agak jakun sedikit dengan Library kat Jusco ni. Iyalah dari bujang sampai ke kahwin dan ada anak tak pernah masuk pun Library nih. Selalu lalu jeling jeling intai intai dari luar. Sebab Library ni di laluan untuk ke ruang solat. Kali pertama masuk pun sebab suami tak bawa kunci rumah pendua sebab keluarga mertua keluar tak bagi tahu. Masa tu hampir pukul 3. Kami belum Zohor. Suami tanya nak solat kat mana ni? Saya pun jawab kat Jusco sejuk sikit. Almaklumlah musim panas. Usai solat saya cadangkan kami rehat dalam library sebab penat dari pagi kami berjalan. Itulah kali pertama kami masuk dalam Library tu. Masa tu Insyirah nampak happy. Tak sempat ambil gambar. Masa tu handphone saya dan suami habis bateri.

Sejak tu saya memasang impian untuk kerap bawa Insyirah ke Library. Sebab dah lah percuma buku pun banyak nak pinjam pun boleh. Lagi Insyirah dapat ramai kawan. Salah satu cara ajar dia bersosial. Kami pun tak lah penat nak awaskan dia sebab tak lah besar pun Library kat Jusco ni.

Semalam kami pergi lagi. Kebetulan suami free. Tahulah musim Pilihanraya kan? Semua sibuk termasuklah suami. Jadi bila suami free sikit saya pun cepat cepat ajak dia keluar. Saya? Sibuk jaga Insyirah je. Nampaknya untuk tahun ini saya tidak terlibat secra rasmi untuk bekerja semasa pilihanraya sebab.. Tak boleh drive ( Sejak sakit kakai kebas. Tak rasa kalau pijak pedal). Suami hantar? Dia balik kerja terus keluar semula. Tak apalah moga apa yang saya share di FB sikit sebanyak dikira sebagai kempen.

Lepas tu saya ajak suami beli cheese untuk buat pizza. Hehehe akhir akhir ni suka sangat pizza pakai roti gardenia tu. Selama ni pakai keju keping keping tu. Kali ni ingtkan nak beli keju blok untuk diparut. Tetapi alkisahnya saya tersalah beli. Beli cheddar cheese. Sepatutnya beli mozarella cheese. Tapi tak kisah lah balik bakar macam biasa dan makan. Habis jugak. Huhuhu...

Tak apa nanti cheddar cheese tu boleh buat snow cheese cake yang saya teringin sangat nak makan.

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...