Saturday, April 6, 2013

PILIHANRAYA. Saya pilih...

Akhirnya Pilihanraya ke 13 muncul juga. Mungkin peristiwa ini akan diingat dalam lipatan sejarah. Apa tidaknya satu Malaysia berteka teki tarikh pilihanraya sejak tahun 2012 hinggalah tahun 2013. Huh! Setahun tu. Akhirnya tup tup 3/4/2013 bubarlah parlimen Malaysia bagi memberi laluan kepada Pilihanraya Umum ke 13.

Sesuatu yang menarik bagi pilihanraya kali ini adalah apabila adanya medium Facebook dan Twitter. Saya juga tidak terkecuali terlibat termasuk dalam golongan yang dikempen melalui medium Facebook.

Tapi, tak dinafikan juga ada sahabat dan rakan yang masih tidak mahu terlibat dalam isu politik. Mungkin ada yang berpendapat naiklah apa sahaja sama sahaja hasilnya. Mereka harus bekerja seperti biasa.Tapi saya berminat untuk berkongsi satu pandangan dari Dr Muhaya.



Macam saya, ini adalah kali pertama saya mahu mengundi. Maka saya juga mahu anda anda semua buat pilihan yang tepat. Undi Pakatan Rakyat. Amboi terbuka nampak. Iyalah kalau ada yang kata Barisan Nasional pilihan tepat saya mahulah katakan Pakatan Rakyat pilihan paling tepat.

Sepanjang di Pulau Pinang ni mungkin agaknya sayalah Melayu terkahir yang hidup bebas boleh berblog kerana Melayu yang lain dah dihapuskan oleh DAP. Sebab selalu sangat dengar "habislah Melayu Pulau Pinang Cina perintah". Tak payah mengarutlah. Banyak je Melayu kat Pulau Pinang nih. Alhamdulillah sihat sejahtera.

Antara sebab saya pilih Pakatan Rakyat kerana terlalu banyak Utusan kalah saman fitnah dengan Pakatan Rakyat. Kerana harga petrol makin naik. Kerana harga barang makin naik. Kerana saya asal Johor (BN), menetap sebentar di Selangor(PKR) dan sekarang di Pulau Pinang(DAP). Rasa dah perbezaannya duduk 3 negeri dengan lain lain pemerintahan.Nasib tak duduk Kelantan (PAS). Kalau tak saya tak nak pindah kot. Hehehehe. Banyak sebab lagilah. UMNO zalim. Menghabiskan duit rakyat. Lagi.. Pakatan nak TURUNKAN harga minyak. Pakatan nak TURUNKAN harga kereta. Pakatan nak bagi pendidikan PERCUMA. Lagi? rasanya cukuplah. BN tak nampak bayang lagi.

P/s: yang ini adalah tulisan paling terbuka saya untuk tahun ini.

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...