Thursday, October 23, 2014

1 Kelurga 1 Set Shaklee Family Wellness

Assalamualaikum Semua.


Hari ni saya nak kongsikan tentang Shaklee Family Wellness.Untuk saya, set ini sangat-sangat membantu saya untuk sentisa bertenaga stiap hari. Sebelum saya cerita tu, meh nak belanja gambar satu.
Anda boleh baca kisah saya disini
Kalau dari gambar ni boleh perasan kan perubahan ketara saya tu? Masa ni memang saya konsisten ambil Shaklee Family Wellness. Dalam Shaklee Family Wellness ni ada 4 Supplement asas

1) Energizing Soy Protein; ESP
2) Vita-Lea - Multivitamin with Iron Formula.
3) B Complex
4) Sustained Released Vitamin C 500mg





 
Energizing Soy Protein ESP  
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya yang lengkap, iaitu 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi termasuk 9 asid amino penting yang diperlukan untuk proses sintesis protein tubuh.
Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP juga mengandungi kandungan lemak yang rendah tanpa laktosa dan kolesterol.
Shaklee ESP:
  • Menyediakan sumber tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar
  • Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada Nilai Harian kalsium, serta isoflavon soya. Kajian menunjukkan bahawa soya dapat membantu menyeimbangkan semula hormon semasa tempoh peralihan menopaus*
  • Protein soya bukan GMO ini dihasilkan di bawah Program Pengekalan Identiti atau Identity Preservation Program (IPP), di mana proses penanaman hingga pemprosesan kacang soya dipantau dengan teliti dan dilakukan dalam keadaan terkawal                
ESP ni produk Shaklee pertama yang saya ambil. Dah setahun lebih saya consume ESP nih. Mula-mula ambil sebab gastrik dan Alhamdulillah memang gastrik dah hilang. Lama dah doktor berhentikan ubat gastrik saya.  erubahan paling ketara saya adalah perubahan kulit muka. Tak ada dah kulit kusam dan parut-parut jerawat. Lepas tu, setiap hari bertenaga je. 

Vita-Lea- Multivitamin With Iron Formula
Sains terbaik Shaklee menghasilkan salah satu suplemen yang paling komprehensif dan seimbang yang mampu anda miliki. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan terhadap 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
Apabila Diambil Setiap Hari, Vita-Lea:
  • Membantu mengekalkan kesihatan yang sempurna*
  • Mengandungi beta karotena yang bermanfaat untuk menggalakkan pertumbuhan, memelihara penglihatan dan menjanakan semula tisu.
  • Membekalkan kalsium, fosforus serta vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi
  • Biotin dan asid pantotenik menyokong metabolisme lemak dan karbohidrat
  • Vitamin B12 merangsang pembentukan sel-sel darah merah*
Vita-Lea ni saya ambil sebab nak tampung keperluan vitamin & mineral yang diperluakan badan. ye lah, mampu ke nak makan pelbagai maknan sehari? Lepas tu, belum tentu lagi semua maknan yang kita makan tu zatnya masih terpeliara sehinggalah ia masuk ke mulut kita.

B Complex
B Complex Shaklee menawarkan kesemua lapan jenis vitamin B untuk mengekalkan kesihatan yang sempurna.
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu tubuh memetabolismekan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga*
  • Asid folik dan B12 menyokong pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh
Pihak hospital ada bagi saya B Complex & Acid Folic ni. Tapi, saya ambil B Complex Shaklee. B Complex Shaklee dah ada Acid Folic sekali dah. Jadinya, hanya 1 biji setiap pagi. 

Sustained Release Vita-C 

Sustained Release Vita-C adalah pilihan paling tepat yang mampu bertindak sepanjang hari bagi membekalkan semula vitamin C yang hilang daripada tubuh disebabkan oleh aktiviti harian.

Sustained Release Vita-C 500mg dengan rumusan serba semula jadi ini memenuhi keperluan vitamin C tubuh, serta amat penting untuk menyihatkan tulang, gigi, gusi dan seluruh tubuh secara amnya.

As well known, post chemo & transplant, antibodi sangat rendah. jadi sangat-sangat mudah dapat sakit terutamnya batuk, demam & selsema. Kalau lambat dirawat sangat membahayakn pesakit. Kalau dulu setiap bulan saya batuk. Setiap kali check up mesti saya batuk. Doktor ni sangatlah risau. Tapi, nak buat macam mana kan? Doktor cuma boleh bagi antibiotik dan suruh saya jaga diri. Hampir setengah tahun saya cnsume Vita C Shaklee ni dan Alhamdulillah susah sangatlah nak batuk selsema ni. Demam baru ni adalah balik dari Australia. Selepas kena batuk pada bulan puasa. Agak lamalah ye jaraknya tu.  Sangat positif untuk saya. ^_^

SIAPA SESUAI SHAKLEE FAMILY WELLNESS?
Sebenarnya, semua rumah patut ada satu Shaklee Family Wellness ni. Sebab ia boleh diambil hampir semua golongan 
  • Anda yang mahu mnegekalkan kesihatan
  • Anda menjalani rutin harian yang sibuk dan memerlukan tenaga yang lebih
  • Anda Ibu Mengandung, Menyusu atau Berpantang
  • Anda sukar mendapatkan maknan berkhasiat
  • Anda remaja yang sedang membesar 


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat 
dari pakar kesihatan yang berkaitan

Siti Hajjar Hassan
Shaklee Independent Distributor
1090868
+60182349882



hajjar07@gmail.com
https://www.facebook.com/HajjarHassan

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...