Sunday, October 19, 2014

Xinjiang Lamb Grilled - Pujian Suami Buat Saya Terharu

Assalamualaikum semua.

Daging korban siapa yang ada banyak lagi?? Meh saya nak share satu resepi mudah & sedap InsyaAllah.

Sebelum tu, meh kita baca tulisan En. Suami saya. Tulisan ni saya ambil di FB dia. It's touced my heart. Really. That's why I Love You so much!

ESCAPISME XINJIANG; MENU SEDAP ISTERI MUDA PETANG INI

 Ini, resepi Daging Bakar Xinjiang. Sedap!!!

Kali pertama saya makan di Ghuangzhou beberapa bulan lepas, semasa berkelana dengan Abg Zolkifly Md. Lazim dan dua sahabat lain di China.

Balik, saya berkongsi pengalaman ini dengan isteri muda saya.
Tengah hari tadi, isteri muda yang romantik itu masak sekali lagi untuk saya dan si comel #insyirahsolehah.

Jangan ingat, menjadi Inspirator Pemasaran Shaklee seperti Siti Hajjar Hassan (0194241583) tak boleh jadi Jaguh Kampung di dapur. LOL!

Ini untungnya jadi Work At Home Mom (WAHM), "kerjaya no.1, suami dan anak bukanlah no.2".

Resepinya kali ini mudah. Perap daging kambing yang siap dihiris kecil digaul dengan ramuan berikut:

(1)jintan putih kisar
(2)bawang putih kisar
(3)cili kisar
(4)halia kisar
(5)serbuk cili,
(6)minyak, dan
(7)garam
 

See... senang sangat kan? Cerita penuh tu, uols boleh baca kat sini ye. Resepi ni saya gak-agak je hasil dari google sana sini. Agak-agaklah ye. Sebab saya memang agak-agak je. Rasa dia pedas-pedas masin.

Sorry... Presentation saya tak berapa cantik. Amatur ni. Tapi rasa tak boleh lawan. hihihihihi
Resepi asal menggunakan kambing. Dan saya memang gunakan kambing untuk resepi ini. Tapi, saya pernah juga gunakan daging lembu.  Masih sedap.



Siti Hajjar Hassan
Shaklee Independent Distributor
1090868
+60182349882


hajjar07@gmail.com
https://www.facebook.com/HajjarHassan

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...