Friday, October 17, 2014

ESP: Soya Yang Dibasuh Dengan Air, Bukan Alkohol

Assalaualaikum semua. 

Sempena promosi ESP Buy 6 Free 1 bulan ni, marlah kita share serba sedikit pasal keistimewaan ESP berbanding produk soya jenama lain.


Salah satu perbezaan adalah, Soya ESP diasuh dengan air, manakala produk soya pasaran dibasuh dengan menggunakan alkohol. Tahukah anda? Alkohol ini menyebabkan isoflavanes didalam soya termusnah. Sedangkan isoflavanes ini lah yang penting dalam pencegahan kanser. Berbeza dengan ESP Shaklee. Soya Shaklee dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflavanes, genistein dan daidzein dan juga keseluruhan kebaikan soya. 

Masa mula-mula saya makan ESP dulu tu, saya tak ada pon cek pasal semua ni. Masa tu, memang mencari seuatu menggantikan produk H******** untuk gastrik & yang penting murah.

Lepas tu, bila dah konsisten makan Shaklee & dapat kulit yang cantik halus gebu ni, memang terus setia. Lama-lama jatuh cinta. 


Lepas tu bila ramai kecoh kata soya punca kanser dan segala macam lagi isu panas yang keluar, baru saya nak study lebih pasal Shaklee. ternyata pilihan saya tepat. 
Anda boleh baca tulisan saya di sini utuk melihat perubahan ketara saya. 

****Nota tambahan: 
Isoflavanes- merendah kolestrol,mencegah risiko osteoporosis dan kanser
Genistein-mengekang pertumbuhan kanser.memusnahkan radikal bebas.Baik untuk pemulihan uterus,ovari,menopos,
Diadzein- anti tumor,pankreas,anti estrogern berguna untuk wanita menopos.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan utk merawat,mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan
Siti Hajjar Hassan
Shaklee Independent Distributor
1090868
+60182349882
hajjar07@gmail.com
https://www.facebook.com/HajjarHassan

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...