Tuesday, November 3, 2009

Idea...keliru...kacau...

Hari ini..aku keputusan idea..adakah kerana setelah seharian aku memerap dibilik tumpangan ini menyebabkan hati,akal dan rasa turut mati??? Namun, Alhamdulillah dengan bantuan broadband Muslihah ini aku masih mampu menerjah dunia luar. Baru hari ini aku sempat membaca isu-isu dari dunia luar. Apakah diriku ini? Membuang masa dengan sia-sia..

Kemalasan Melanda Diri??

Benar. Kemalasan melanda diri. Aku mengahbiskan masa dengan keluar bersama teman. Namun, hari ini aku menyesali dengan apa yang aku lakukan. Alangkah indahnya andai semalam aku habiskan di blik teman-teman. Tidak banyak, mungkin sedikit dapat aku kongsikan bersama mereka. Hurmmm...itulah manusia. Sentiasa terlepas peluang yang hadir depan mata. Hari ini, apakah yang akan aku lakukan?

Keliru??

Kekeliruan sering melanda manusia. Namun, hari ini aku semakin keliru dengan bakat, kelabihan yang ada dlam diriku. Setiap orang akan dianugerahkan bakat dan kelebihan kepada mereka. Namun aku? Masih mencari. Menulis?Memang bukan aku orangnya untuk menulis. Berhujah? AKu sering keputusan kata ditengah bicara. Seni?Ohh...aku teringat ayah yang selalu menyiapkan kerja lukisan aku semasa disekolah. Hurmm...apakah aku manusia yang kurang keupayaan untuk memberikan sesuatu kepada sebuah perjuangan?

Aku juga masih mencari apakah subjek kuliah aku yang benar-benar aku kuasai?? Benar aku begitu meminati Solid Waste Management. Namun, aku akui input-input luaran banyak yang aku tak tahu. Pengiraan untuk pengurusan kutipan sampah juga perlu aku rujuk semula.. Dan tiba-tiba aku tertarik kepada satu tajuk. Audit Persekitaran. Walaupun aku sering kepeningan di dalam kelas, aku melihat tajuk Audit ini dengan sesuatu yang ingin aku lakukan dan sumbangkan untuk Islam..

Semua mesti tak faham kan??adakah ini petanda aku semakin keliru. Otakku bercelaru?Jiwa kacau tak menentu??Hurmm..

3 comments:

  1. huhu.. I have no potential in any parts that u mentioned.. Tak seni..selalu fail dalam kelas seni masas skola menengah, tak pandai hujah...selalu tergagap masa debate arab dan english...huhu, tak pandai naysid..wahahahaha...dapat jadi suara latar jew bila ada program akhwat..hahaha..., menulis??huhuhu... tgk je la hasil mengarut dalam blog...huhuhu... where is my talent??? HUHu... Biar Allah tunjukkan along the way... hihihi..

    ReplyDelete
  2. Salam..xpe hajar..hidup kan satu perjuangan..chaiyok ye?? Jgn putus asa..
    sememangnya kadang2 jiwa malas gk..
    tp ingat pesan saidina umar ni..

    "kalau di waktu petang, jgn ditunggu pagi, kalau di waktu pagi..jgn ditunggu petang, ambil waktu sht sblum skitmu, dan hidup mu sblm sakit mu.."..

    Nabi pula pesan..

    "jadilah engkau didunia ini seperti orang asing atau hanya musafir lalu sje.."

    konklusi..
    Sume akan dihitung, apakah jiah masih ada sok utk sempat jumpa mak ayah, siblings, teachers, friends and hajar??..hajar pun xtahu kan adakah kita masih hidup sok?..so, waktu yg berlalu kene kuat!!..

    k??kuat2 hajar!!..kuat hajar harimau!!
    hahahaha..

    aasifah..ape ilmu nye je yg ada..
    semoga hajar kuat dan terus kuat!!..xpayah jiah beli sabun harimau kuat ag, sbb hajar penggantinya..hehehe..(gurau2 nakal hajar..)hehe

    ReplyDelete
  3. fana..hurmmada yg yg respon..hurmm.itulah yg terjadi bila terlalu bayk yg nk fokus..hehehe..hurm..betul, biar Allah tunjukkan.kita cuba jer la semua dulu.n mana tau nnti ada yg terlekat di hati..kan3..

    Jiah, tak maw jd sabun jiah...nnti dah habis..Jiah tak jumpa hajar dah..jadi buih2 yg akhirnya akan pecah...hurmm..

    ReplyDelete

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...