Wednesday, March 12, 2014

SHAKLEE: Soalan Lazim Berkaitan Shaklee

Ramai antara kita masih tertanya-tanya tentang Shaklee kan? So, ni saya coretkan sikit persoalan lazim berkaitan Shaklee.
 
Q: Shaklee tu apa?
A: Shaklee adalah syarikat nutrisi semulajadi No. 1 di Amerika Syarikat lebih dari 50 tahun dan leih dari 30 tahun di Malaysia. Shaklee telah menjadi pembekal terunggul dari segi mutu produk, nutrisi dan produk penjagaan peribadi yang tulen, produk keperluan rumah yang mesra alam dan sistem rawatan air serta udara yang terkini.

Q: Shaklee ni selamat ke? Ada KKM? Halal tak?
A: Ada... Ada KKM. Halal lagi. Jangan risau ye. Produk Shaklee Malaysia disahkan halal oleh Islamic Service of America yang merupakan badan diiktiraf JAKIM

Q: Nak jadi ahli ni mesti mahal kan?
A: Tak.. tak mahal pun. 
      1. Bayaran Yuran RM75 SEUMUR HIDUP!
      2. PERCUMA dengan pembelian RM680 produk + caj pos RM10

Q: Boleh terangkan yang percuma tu macam mana?
A:  Boleh. Kumpulkan pesanan dari rakan, saudara atau pelanggan sehingga  mencapai RM680 atau lebih, kami akan daftarkan keahlian anda secara percuma untuk seumur hidup 

Q: Dah jadi ahli ni nanti kena maintain buat belian ke setiap bulan? 
A: Tak perlu. Belian minimum jika anda mahu dapatkan cashback(Bonus) dari Shaklee. Jika tidak, tak perlu belian minimum setiap bulan. keahlian juga tidak terbatal. Ia seumur hidup.



Q: Berapa belian minimum untuk dapat cashback (bonus) tu? 

A: Anda perlu buat belian dalam RM480 sebulan. Anda boleh gunakan ID Shaklee anada untuk buat belian. Anda boleh berkongsi ID dengan keluarga, sahabat dan saudara-mara anda.

Q: Macam mana nak buat belian? 

A: Bila dah daftar, anda hanya perlu gunakan ID anda dan buat belian secara tunai, kad kredit, atau kad debit di
   1. Cawangan Shaklee berdekatan. (Shaklee tiada stokis)
   2. Belian online di www.shaklee2u.com.my (cara yang paling mudah. Caj pos hanya         
        RM10     sahaja untuk seberapa banyak belian anda. Kalau RM800++ free postage.)
Q: Perlu simpan stok ke kalau nak bisnes?
A: Ini adalah pilihan bergantung. Kalau tak mahu menyimpan stok, anda hanya perlu meminta Shaklee mengepos terus kepada pelanggan anda dengan belian di web atas tu dengan menggunakan ID anda. Sistem tu dipanggil, sstem dropship. 

Q: Banyak ke bonus Shaklee bagi?
A: Bonus ikut kepada usaha anda. Kalau tidur, siapa nak beli? macam mana Shaklee nak bagi bonus kan?? hihihihi. Bonus Shaklee boleh dinikmati serendah 2 angka hinggalah ke tiada had angka. 2,3,4,5,6 angka anda yang tentukannya.
Q: Diorang bayar bonus macam mana?
A: Kalau cara dulu-dulu, bonus dibayar dalam bentuk cek yang dipos ke rumah. Sekarang terus kedalam akaun bank anda setiap 14 haribulan setiap bulan. Mudahkan? Sangat mudah.



Q: Susah tak nak dapat 4, 5, 6 angka ni?

A: Semuanya bergantung kepada usaha anda. Ada yang mencapai 4 angka selepas 1 bulan, 3 bulan, dan ada yang ambil masa 1tahun ( yang ni sebab lambat sikit dia start bisnes. hihihihi).


Q: Perlu ke cari downline ni?
A: Tak nak pun tak pe. Nak cari lagi bagus. Kita boleh bantu orang lain untuk mencari pendapatan tambahan kan. Untuk permulaan, perkongsian dari hati itu adalah lebih penting sekali. Anda kongsikan kebaikan Shaklee yang anda rasakan.

Kalau anda masih ada kekeliruan dan pertanyaan, hubungi saya:

Siti Hajjar Hassan
ID: 1090868
sms/Whatsapp: 018-2349882
Email: hajjar07@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...