Monday, June 24, 2013

Cerita tiada tajuk...

Haih.. Tak tahu nak tulis apa. Seminggu duduk kampung selepas majlis abang. Ikut perancangan balik ke Pulau Pinang selepas majlis dengan suami dan keluarga mertua. Apakan daya ribut yang melanda Pulau Pinang menyebabkan atap rumah sewa ayah diterbang ribut. Habis basah, banjir dalam rumah sewa. Tambahan yang menyewa tu jatuh saudara ayah mertua juga. Maka, tak jadilah. Mereka ke Johor. Hanya Insyirah dan suami sahaja naik bas ke Johor. Ahad pagi selepas majlis suami naik bas semula ke Penang.

Jerebu yang melanda Johor pula menyebabkan saya menambah masa di kampung. hehehe... Tak tahu nak balik macam mana. Nak naik bas tak larat. Nak naik flight, Johor Bahru jerebu teruk. Tak nak saya menempuh asap tu. Cari nahas. Entah macam mana, besan baru mak yang lebih mesra saya panggil Mama dan Baba nak ke Kedah. Abang Ilmam suruh saya dan Insyirah tumpang mereka. Alhamdulillah. Syukur. Cantik aturan Allah. Emak hantar sampai ke Bangi. Malam bertolaklah kami pulang ke Penang.

Malam sebelum pulang ke kampung Johor.
Suka gambar ni. Credit to Husna Yaacob (SIL)

Cukuplah seminggu dengan Insyirah dan Nenek Johor. Bukan senang jadi anak manja ni... Huhuhu..hati kena cekal. Kalau tak, mahu banjir Kampung Siam. Semua geram dengan Insyirah. Banyak cakap. Iya dia dah pandai cakap. Sudah boleh buat ayat. Mungkin betullah orang cakap anak perempuan lebih cepat cakap.Kena jaga percakapan kita, senang aja dia nak ikut.

Alhadulillah, dalam kekalutan saya yang selalu duduk dalam wad, Insyirah membesar menjadi anak yang cerdik, solehah, cerdas dalam dakapan kasih Insan sekelilingnya. Cuma garang dan agresifnya dia tu. Mungkin ikut perangai saya sikit kot. :P

Layan gambar di kampung.
Ni Insyirah dengan Akif lepas majlis. Dua-dua berangan atas pelamin.
(Saya pun tak perasan bila diorang bergambar. Letih sangat... Tengok tengok bibik jelitaku dah upload kat FB) 

Comel gambar ni..Suka sakat budak budak ni. 
Nasib oyi kecik lagi.. kalau tak ada je idea mereka.

Hambik..besar gambar. Muka dah sememeh je.. Sempat mintak kak ipar ambilkan gambar ni dalam kekalutan. 

Alhamdulillah...selesai majlis. sebenarnya abang Ilmam dah nikah 3/3/13.. Majlis bersanding atau resepsi sebelah perempuan 19/5/13 dan sebelah kami 15/6/13. Banyak kali kawen kan..Apapun moga mereka bahagia hendaknya. Official picture tak siap lagi..nnti kita cerita wedding ni eh.. i like!
 



No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...