Tuesday, June 4, 2013

CT-NTAP Scan kali ke 3

Alhamdulillah.... CT-NTAP Scan kali ke tiga. Yang pertama atau kedua tiada entry. Sebab? Masa tu tak larat la nak tulis tulis. Emosi pun tak stabil. Adanya ceritaku dalam blog suami. Kali ni suami tak update  cerita saya. Saya kena tulis sendiri. Sebab saya tau ada sahabat yang nak tahu perkembangan saya. Maaf ya sebab saya punya tulisan tidak seperti suami. Dia pandai mengolah cerita. Saya kan hati kering.

Baiklah hari ni CT-NTAP Scan untuk kali ke3. Yang pertama dan kedua dijalankan di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru. Oleh kerana dah melalui dua kali kimoterapi ICE maka doktor nak tengoklah perkembangan sesuatu di paru paru ni.

Haa...sebelum tu kena minum air kat bawah ni... Namanya Contrast Fluid..

Er.. Rupanya lain hospital lainlah caranya eh? Dulu kat HSA contrast fluid jernih. Kat sini contrast fluid tu warna oren.

Lepas tu er.. Sikit contrast tu masuk ikut punggung... Sungguhla.. Dulu tak ada pun... Aish.. Malu tau.
Keputusan lagi dua minggu.. 

Eh, baru perasan. Tak cerita punmlagi tentang Kimoterapi ICE Cycle 2 kan? Emm.. Tak perlu kot... Sama ja.. Cuma kali ni Alhamdulillah tak batuk, demam atau lain lain penyakit berjangkit.. Bosan duduk wad.. Kadang kadang merungut kat emak. Lepas tu emak cakap.. Ngajilah..er.. Baik. Tutup phone terus ngaji..

Kadang kadang duduk wad sorang sorang buat saya melayan perasan. Selalu terfikirkan emak.
Ya Allah, kau tempatkanlah kedua orang tuaku dalam syurgaMU. Tempatkanlah mertuaku dalam syurgaMu. 

Kadang kadang teringatkan ayah.. Allah... Andai ayah ada lagi...saya ingin dengar kata semangatnya. Ayah tak banyak cakap. Tapi apa yang keluar dari mulutnya sesuatu yang berharga. Ayah, Hajjar rindu...rindu senyum ayah yang sangat menenangkan. Ayah tak pernah mengadu lelah dan penat untuk kami. 

P/s: baca cerita ni tak ada feel kan? Sesungguhnya siapa yang kenal saya tahu saya bukan seorang yang mudah untuk luahkan rasa itu. Apapun doa dari kalin amat saya harapkan. 

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...