Thursday, December 4, 2014

Salah Anggap Supplement

Assalamualiakum semua. Pagi-pagi ni rasa menulis sikit.

Rupanya ramai salah anggap pasal supplement ni. Ramai menyangka suppelment ni adalah UBAT. Ehhh silap tu.

Suppelemnt ni bukan ubat. TAPI and apun perlu ingat. UBAT juga bukan penyembuh kepada penyakit. Jangan lupa Allah adalah Maha Berkuasa. Semuanya berlaku dalam izin Allah.

Saya nak kongsikan pada semua, awal2 saya makan supplement pun bukan untuk sembuhkn sakit kanser. Masa tu saya cuma nak cari makanan untuk bantu saya dapatkan semua nutrisi yang saya perlukan. Saya dah cuba makan semua kumpulan makanan sehari. Tapi tak mampu.

  • Tak mampu nak makan sebab banyakkk sangat nak kena makan sehari. Saya jenis makan sikit je. Tambah pulak asyik loya dan muntah kesan kimoterapi. 
  • Tak mampu sebab tak boleh nak dapatkan semuanya setiap hari. Tak mampu sebab sedar nutrisi makanan berkurang bila dibasuh, dipotong dan dimasak. 
  • Tak mampu sebab ada yang mahal contohnya kumpulan buah berry atau buah organik. 
  • Saya tambahkan supplement dalam diet harian untuk saya top up kekurangan nutrisi harian.
Alhamdulillah sekarang ni, walaupun belum sembuh sepenuhnya, tapi doktor kata sakit dalam keadaan terkawal walaupun setahun tanpa kimoterapi. Doktor pun kata boleh teruskan supplement yang saya ambil sekarang ni

TAPI, banyak pulakkkkk kesan sampingan lepas saya ambil suppelemnt ni.

Atas ni adalah salah satu kesannya. Selain gastrik saya dah baik, saya terpaksa jadi cantik dengan Shaklee ni. Dulu kulit saya kusam berminyak & banyak parut jerawat. Semua ni kesan kimoterapi. Tapi, masa saya sihat pun kulit saya enis banyak parut jerawat. Tapi sekarang kulit muka  jadi cerah sekata, parut jerawat hilang. halus je muka. Dapatlah feeling natural beauty sebab tak payah nak make-up bila nak keluar rumah.

Nak kata, baguslah ambil supplement dikala shat ni. Antar supplement yang saya suka sangat nak suggest kepada orang sihat adalah Set Family Wellness. Jangan bila dah sakit baru kita nak cari suppelemnt. Ambil sekarang jika anda rasa anda
  • Mudah stress
  • Tak jaga pemakanan
  • Tak amalkan gaya hidup sihat
  • Ada simptom-simptom sakit

 Bulan ni promosi Vitamin C. Anda pasti dapat harga runtuh untuk set ini. Kena cepat ye.

Sekian.
 *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan
Siti Hajjar Hassan
Shaklee Independent Distributor
1090868
+60182349882
hajjar07@gmail.com
https://www.facebook.com/HajjarHassan

No comments:

Post a Comment

Disqus for Love Insyirah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...